Första dagen..

Idag gjorde jag min första dag på min praktik, fast det får man ju inte säga för det heter vfu "för det är utbildning inte praktik". Men jag säger praktik och kommer nog alltid göra det. Det kändes bra att vara tillbaka i samma klass som i höstas, jag blev direkt påhoppad av två små söta flickor som undrade om vi inte kunde gå till maten tillsammans. Att gå till maten är tydligen en stor grej bland tjejerna, så jag funderar på om jag ska inrätta nått slags system, för annars kan det bli orättvist om nån får gå med mig fler gånger än någon annan.  Annars satt jag här ikväll och funderade på vad jag skulle kunna ha för tankar och ideer att skriva ner, har ju inte världens händelserikaste liv direkt... enda som hänt idag förutom skolan då, var att nån ringde fel, hörde knappt vad människan sa i luren och när jag ville att hon skulle säga en gång till vem hon ville tala med så blev det bara mer mummel, men till slut så hörde jag att det inte var till mig utan till nån annan. Trist tyckte jag. Vissa dagar måste jag faktiskt kolla så att min telefon verkligen fungerar eftersom den är väldigt tystlåten av sig. Undrar om det är någon fler än jag som ibland måste lyfta luren för att höra tonen som faktiskt bekräftar att det inte är så många som ringer samtidigt att telefonen inte kan ringa i beslutsångest över vilket samtal den ska koppla fram först??  Trots allt har det hänt en väldigt bra sak idag.... Jag fick en bredbandsräkning på 95:- som jag kunde riva! :)

Kommentarer
Postat av: Log

Nej man ringer inte så ofta nuförtiden, men du ska veta att jag TÄNKER på dig. Känner du inte det? :D

Åh PRAKTIK igen, kul. Kommer du förbi nån dag tro?

2008-03-11 @ 08:11:50
URL: http://www.loglady.blogg.se
Postat av: Anne

Japp... rätt vad det är en dag så står jag där och vill ha lite fika :) Ang telefonen så har den haft sån beslutsångest i flera år tyvärr...

2008-03-11 @ 20:08:48
URL: http://thecookie332.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0