Har länge funderat på.... samt bruna ansikten och propellrar

Hur sakta är det långsammaste man får köra på motorväg???  Googlade och fick fram frågan på NTF's sida.

Fråga: Lägsta hastighet på motorväg Hur långsamt får man köra på en motorväg? Svar: Det är förbjudet att på motorväg och motortrafikled och på dess på-och avfartsvägar framföra långsamtgående fordon, d v s sådana fordon som på plan väg inte kan och får framföras med minst 40km/tim. Trots detta får inte heller en moped klass I köras på dessa vägar. Detta betyder att traktorer, motorredskap, terrängfordon, hästfordon, mopeder och s.k mopedbilar, cyklar eller motorfordon med tillkopplat efterfordon inte får förekomma på sådana vägar.

Det finns ingen undre hastighetsgräns för fordon de som är tillåtna på motorväg. Men det finns en tydlig regel i trafikförordningen som säger följande:
'En förare får inte utan giltigt skäl köra med överdrivet låg hastighet,plötsligt bromsa eller på något annat sätt hindra andra förares körning.' (FrågeID: 4787)

Så jag kommer att fortsätta att hävda att det kan vara farligare att köra riktigt sakta! Vill man köra väldigt sakta kanske man kan fundera ut en alternativ väg.... :)

Så över till annat

Sonen sov i min säng inatt, jag satt vid datorn en stund efter att han somnat, och han for runt som en propeller.... låg antingen rätt över sängen med risk att ramla ut. Han skulle inte ha någon kudde när han somnade men när jag la dit den efter ett tag så verkade han bli nöjd och kramade den ordentligt. Täcke verkar vara en fiende som måste bort.... jag bredde på honom o han sparkade av sig... När jag väl lagt mig så var han så orolig att jag inte har kunnat sova på hela natten av rädsla för att han ska ramla ner från min "prinsessan på ärtan" säng. Han skulle ju kunna slå ihjäl sig om han föll ner....
När jag satt uppe igår så spelade jag jewelquest, vilket GIFT.... jag har nog blivit beroende av det! Vissa talar om Mario men frågan är om ni har testat detta? GÖR INTE det, man fastnar direkt i kampen om att få bort alla bruna ansiken och orangea dödskallar innan draken dragit in tungan.... Får nog göra ett uppehåll så jag slipper se dessa figuer när jag blundar ;)


image6

Kommentarer
Postat av: Log

Ååååååååhhhhh, det verkar vara ett roligt spel! Hur spelar man det? Nätet eller nåt man måste ladda hem?

Jag vidhåller att du är världens bästa bilförare;)

2008-03-21 @ 13:19:11
URL: http://www.loglady.blogg.se
Postat av: Mz Blond

Det tackar jag för :) Jag har det på skiva hemma men man brukar kunna spela det på nätet oxå...

2008-03-22 @ 17:58:43
URL: http://thecookie332.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0